پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230117
هشدار نسبت به استفاده از ماسک‌هاي سياه
تاریخ انتشار : 1399/01/30 10:05:41
نمایش : 1748
استاد دانشگاه پزشکي اژه در خصوص ماسک‌هاي سياه که مورد اقبال عمومي قرار گرفته است گفت: اين ماسک‌ها که از آن به عنوان ماسک‌هاي نانو و قابل شستشو ياد مي‌شود براي محافظت از ويروس کرونا مناسب نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر حسنو پولوکچو استاد دانشگاه پزشکي اژه در خصوص استفاده از ماسک‌هاي سياه که براي مقابله با شيوع ويروس کرونا از سوي برخي از افراد مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: اين ماسک‌ها که از آن به عنوان ماسک‌هاي نانو و قابل شستشو ياد مي شود براي محافظت از ويروس کرونا مناسب نيست.

وي افزود: اگر از اين ماسک‌ها براي تزئين و روي ماسک‌هاي جراحي استفاده شود منعي ندارد اما به خودي خود مانع ويروس نخواهد بود.

برخي کارخانه هاي ماسک سازي در دوره شيوع کرونا با اين عنوان که اين ماسک‌هاي قابل شستشو از جنس نانو بوده و قابليت حفاظت از ويروس را دارند به فروش آنها اقدام کرده و در جامعه ترکيه نيز مورد استقبال قرار گرفته است. يکي از دلايل اقبال به اين ماسک، قابل شستشو بودن آن است.

اين پزشک متخصص يادآور شد: اين ماسک بخشي از صورت را پوشانده و بالاي بيني خالي مي ماند. همچنين در زمان نفس کشيدن سريع و عميق عمل تنفس به سختي انجام مي گيرد و ماسک به دهان و بيني مي چسبد. قطرات آب نيز در اين ماسک به راحتي نفوذ مي کنند.

پولوکچو يادآور شد اين ماسک‌ها تنها جنبه تزئيني داشته و براي محافظت از کرونا بايد از ماسک‌هاي جراحي يا N95 که فيلتر دار هستند، استفاده کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html